Proč na podzim více padají vlasy

Vědci prokázali, že na podzim opravdu ztrácíme více vlasů než v jiném ročním období. Potvrzuje to studie publikovaná v odborném časopise Dermatology, kdy vědci zkoumali 823 žen po dobu více než šesti let.

Co je spouštěčem zvýšeného vypadávání vlasů?

Odpověď na tuto otázku je nejlepší hledat v přírodě. Lidé mají tendenci ztratit mezi 50 a 100 vlasy denně jako přímý výsledek fází růstu vlasů. Průměrně má každý vlas životnost 2 až 6 let, nicméně asi 10 % vlasů může být v klidové fázi, známé jako telogenní. Po jejím uplynutí vlas přechází do výpadkové fáze a opouští vlasovou cibulku. Výzkumy naznačují, že u žen telogenní fáze nastává častěji během července, přičemž vlasy vypadnou přibližně o 100 dní později. Sezónní vypadávání vlasů je běžné mezi všemi savci, včetně člověka. Analogii můžeme najít také v rostlinné říši. V létě a na jaře sluneční paprsky zvyšují sekreci hormonů, které regulují růst vlasů. Je možné to přirovnat ke klasickému vegetačnímu období, tedy ke zrychlenému růstu rostlin v průběhu měsíců, kdy je teplé počasí. K větším ztrátám zeleně, ale i vlasů dochází na podzim, kdy se pro ně uzavírá přirozený životní cyklus.

Šetrná péče a výživa

V období zvýšeného vypadávání vlasů je vhodné pokožku hlavy šetrně čistit a posílit růst nových vlasů. Je důležité, aby vlasy měly pro růst vhodné podmínky - pokožka hlavy musí být čistá, prokrvená, hydratovaná a dobře vstřebávat živiny. „Během sezónního vypadávání je třeba dopřát vlasům zvláštní péči. Ty, které se chystají vypadnout, jsou v podstatě mrtvé a není možné je zachránit. Rozumnější je zaměřit se na výživu zevnitř, která pomáhá stimulovat růst a obnovu vlasové pokrývky. Neméně důležitá je také péče zvenčí. Doporučuji používat jen speciální šetrné přípravky, které vlasy chrání a hydratují,“ radí Renáta Gacká, vlasová expertka profesionální kadeřnické kosmetiky Nouvelle.

Jídelníček pro vlasy

V podzimním období při nadměrném vypadávání vlasů je vhodné zvýšit příjem přirozených vitaminů ze stravy, vápníku a bílkovin. Strava by proto měla být bohatá na ryby, ořechy, semínka, luštěniny a maso. Vitamín A, vitamín E a vitamín D3 jsou obzvláště důležité, stejně jako selen, lutein, koenzym Q10, zinek, měď a železo. Vynechat byste naopak měli nasycené tuky a naopak konzumovat jídla bohatá na tuky nenasycené.  Nezapomínejte pít také hodně čisté vody.

Příjde vám tento článek zajímavý? Pošlete ho dál!
Diskuze ke článku
Přidat komentář

Komentáře (2)

  • Obrázek uživatele Natasa
    Natasa (anonym)

    Vyzkoušela jsem ledacos, ale doposud mám pozitivní zkušenost pouze s ampulemi proti vypadávání vlasů od Victoria beauty s placentou, a to jsem neváhala investovat i do ZARUČENĚ účinných drahých sér.

    Dub 12, 2018
  • Obrázek uživatele no jo
    no jo (anonym)

    Tvoje volba dealerko.

    Dub 12, 2018

Přidat komentář

Reklama

Reklama