Proč na podzim více padají vlasy

Vědci prokázali, že na podzim opravdu ztrácíme více vlasů než v jiném ročním období. Potvrzuje to studie publikovaná v odborném časopise Dermatology, kdy vědci zkoumali 823 žen po dobu více než šesti let.

Co je spouštěčem zvýšeného vypadávání vlasů?

Odpověď na tuto otázku je nejlepší hledat v přírodě. Lidé mají tendenci ztratit mezi 50 a 100 vlasy denně jako přímý výsledek fází růstu vlasů. Průměrně má každý vlas životnost 2 až 6 let, nicméně asi 10 % vlasů může být v klidové fázi, známé jako telogenní. Po jejím uplynutí vlas přechází do výpadkové fáze a opouští vlasovou cibulku. Výzkumy naznačují, že u žen telogenní fáze nastává častěji během července, přičemž vlasy vypadnou přibližně o 100 dní později. Sezónní vypadávání vlasů je běžné mezi všemi savci, včetně člověka. Analogii můžeme najít také v rostlinné říši. V létě a na jaře sluneční paprsky zvyšují sekreci hormonů, které regulují růst vlasů. Je možné to přirovnat ke klasickému vegetačnímu období, tedy ke zrychlenému růstu rostlin v průběhu měsíců, kdy je teplé počasí. K větším ztrátám zeleně, ale i vlasů dochází na podzim, kdy se pro ně uzavírá přirozený životní cyklus.

Šetrná péče a výživa

V období zvýšeného vypadávání vlasů je vhodné pokožku hlavy šetrně čistit a posílit růst nových vlasů. Je důležité, aby vlasy měly pro růst vhodné podmínky - pokožka hlavy musí být čistá, prokrvená, hydratovaná a dobře vstřebávat živiny. „Během sezónního vypadávání je třeba dopřát vlasům zvláštní péči. Ty, které se chystají vypadnout, jsou v podstatě mrtvé a není možné je zachránit. Rozumnější je zaměřit se na výživu zevnitř, která pomáhá stimulovat růst a obnovu vlasové pokrývky. Neméně důležitá je také péče zvenčí. Doporučuji používat jen speciální šetrné přípravky, které vlasy chrání a hydratují,“ radí Renáta Gacká, vlasová expertka profesionální kadeřnické kosmetiky Nouvelle.

Jídelníček pro vlasy

V podzimním období při nadměrném vypadávání vlasů je vhodné zvýšit příjem přirozených vitaminů ze stravy, vápníku a bílkovin. Strava by proto měla být bohatá na ryby, ořechy, semínka, luštěniny a maso. Vitamín A, vitamín E a vitamín D3 jsou obzvláště důležité, stejně jako selen, lutein, koenzym Q10, zinek, měď a železo. Vynechat byste naopak měli nasycené tuky a naopak konzumovat jídla bohatá na tuky nenasycené.  Nezapomínejte pít také hodně čisté vody.

Příjde vám tento článek zajímavý? Pošlete ho dál!
Diskuze ke článku
Přidat komentář
Zařazení na fórum: 

Komentáře (8)

  • Obrázek uživatele Natasa
    Natasa (anonym)

    Vyzkoušela jsem ledacos, ale doposud mám pozitivní zkušenost pouze s ampulemi proti vypadávání vlasů od Victoria beauty s placentou, a to jsem neváhala investovat i do ZARUČENĚ účinných drahých sér.

    Dub 12, 2018
  • Obrázek uživatele no jo
    no jo (anonym)

    Tvoje volba dealerko.

    Dub 12, 2018
  • Obrázek uživatele Mirka
    Mirka (anonym)

    Měla bych se o vypadávající vlasy nějak více starat? Nebo se na to jen dívat a čekat až to přestane?

    Lis 13, 2021
  • Obrázek uživatele Hanka
    Hanka (anonym)

    Jak to přesně myslíte? Jako klasické vypadávání vlasů nebo se vám to začalo nějak více rozjíždět?

    Lis 18, 2021
  • Obrázek uživatele Mirka
    Mirka (anonym)

    V podstatě po porodu jsem si všimla, že mi vlasy padají daleko víc než před tím. Myslela jsem si, že je to normální. Také jsem si myslela, že to brzo přestane, ale je to akorát čím dál horší.

    Lis 21, 2021
  • Obrázek uživatele Hanka
    Hanka (anonym)

    Já používám proti nadměrnému vypadávání vlasů přírodní tonikum do vlasů od gr7 .cz, asi po dvou měsících už jsem měla od vypadávání klid a navíc mi teď rostou nové pevné vlasy. Jsem opravdu strašně nadšená z toho. Konečně mám zase krásný plný účes.

    Lis 24, 2021

Přidat komentář

Reklama

Reklama